RajaBio Minyak Kelapa Dara ditawarkan kepada pengguna pada harga RM40 sebotol. Di Bandar Baru Bangi, anda boleh mendapatkannya di Kedai 24 Jam Imart; eksklusif di kedai tersebut sahaja.

Saturday 10 March 2012

Cara-cara Mencegah Serangan Jantung

  • Hentikan mengambil makanan segera yang tidak menyihatkan, minuman berkarbonat, minuman segera, krimer bukan daripada susu.
  • Elakkan memakan ais krim yang mengandungi krimer yang tinggi, membuat air minuman dengan krimer selain susu, memakan makanan yang mengandungi marjerin, makanan terproses seperti burger, nuget, kentang goreng dan kentang berperisa.
  • Tabiat mandi selepas makan juga boleh menyebabkan perut dan jantung menjadi lemah dan menyumbang kepada serangan jantung bagi jangka panjang.
  • Kurangkan juga memakan nasi lemak yang dibeli kerana kebanyakan nasi lemak yang dijual di luar dicampur dengan minyak masak kerana peniaga bertujuan menjadikan nasi nampak licin dan cantik berderai. Berbanding dengan nasi lemak yang dimasak sendiri kita boleh mengurangkan kandungan santan yang digunakan mengikut kesesuaian kesihatan diri.
Kredit gambar: localism.com
Kredit artikel: Habsah Dinin. 10 Mac 2012. Berita Harian (sisipan 1klassifieds). hlm. 1.
Silalah tekan "Like" kalau suka, ;-) www.tips-fb.com

No comments: