RajaBio Minyak Kelapa Dara ditawarkan kepada pengguna pada harga RM40 sebotol. Di Bandar Baru Bangi, anda boleh mendapatkannya di Kedai 24 Jam Imart; eksklusif di kedai tersebut sahaja.

Wednesday 18 January 2012

Ikhtiar Merawat Resdung

Salah satu penyakit yang dialami oleh ramai orang ialah resdung. Penyakit ini "seolah-olah biasa-biasa saja" berbanding penyakit lain, tetapi bagi mereka yang mengidapnya hanya Tuhan saja yang Maha Mengetahui bagaimana seksanya menjalani kehidupan seharian. Salah seorang daripada mereka ialah saya.

Resdung yang saya alami lebih dari 20 tahun dan datang tanpa mengira waktu. Pagi pun selalu kena, tengah hari, kira ikut suka dia (nota: dengan ketentuan Tuhan jua) lah kiranya. Lazim juga menyerang sewaktu cuaca panas terik, sekaligus disertai pening dan sakit kepala. Kalau tempat yang berhabuk lagilah teruk jadinya.

Waktu makan, walaupun masakan tidak sepedas mana, minta maaf cakap, hingus akan terkumpul di dalam hidung. Alamatnya kenalah sediakan tisu banyak-banyak untuk dihembus keluar (seh, nyeh; kata dialek sesetengah tempat). Tapi, iyalah, di meja makan, takkan nak hembus keluar kuat-kuat, nanti kurang bersopan pula, apatah lagi semeja dengan orang lain. Jadi terpaksalah menahan hidung yang sesak itu. Seksa, memang seksa, sehingga dapat dinyahkan di sinki.


Saya dah cuba pelbagai rawatan sebelum ini, macam-macam, asalkan dengar/tahu maka saya beli/pergi terus. Rokok resdung, bedak sejuk, pil herba/moden, rawatan tradisional, dan sebagainya. Pantang pun dipatuhi sedaya-upaya, contohnya tak boleh makan seafood dan lain-lain. Untuk orang lain mungkin berkesan, namun mungkin bukan rezeki saya, dan memang Tuhan takdirkan kesemuanya sebagai bukan rawatan yang rasi dengan saya. Bukan semua ubat/rawatan mujarab untuk semua orang, tak gitu?

Terkini, saya amalkan minum RajaBio Minyak Kelapa Dara, yang dibuat oleh pengusaha Melayu Islam Malaysia secara tradisional dan dibacakan salawat Syifa' dan ayat-ayat khusus dari Al-Quran. Dua sudu besar sebelum makan, setiap pagi selepas bangun tidur dan malam sebelum tidur. RajaBio Minyak Kelapa Dara ni pada penghiduan hidung saya tidaklah berbau tengik, dan rasanya tidak juga keras melekat di tekak (apapun setiap orang ada pendapatnya masing-masing, saya sedaya-upaya berjujur). Masa awal-awal minum bersin juga sekali-sekala. Satu malam tu, tak semena-mena saya bersin hampir tak berhenti, dan air hidung pun keluar tak berhenti juga. Penat dibuatnya, terpaksa tidur dengan meninggikan bahagian atas badan supaya nafas tidak sesak.

Hari-hari berikutnya, pernafasan saya semakin baik, kalau tidak waktu bernafas boleh dengar bunyi seolah-olah siulan dari hidung. Hidung saya sekarang rasa lebih ringan dan tidak gatal-gatal yang keterlaluan macam dulu yang menyebabkan saya ada masanya menonyoh-nonyoh dengan jari sebab terlalu gatal. Waktu makan, apa saja jenis makanan hatta seafood sekalipun, hingus tidak lagi berkumpul di hidung sehingga hidung jadi sesak.


Saya tidaklah bermaksud bahawa RajaBio Minyak Kelapa Dara ini ialah segala-galanya dan yang terbaik bagi merawat resdung. Bagi anda yang mengidap resdung dan sedang menerima bentuk rawatan lain sama ada dalam bentuk perubatan moden/tradisional, atau apa saja, teruskanlah. Mudah-mudahan berkesan untuk proses penyembuhan penyakit resdung anda. Tapi bagi anda yang sudah mencuba pelbagai macam cara rawatan namun masih belum menampakkan perubahan, barangkali anda boleh mencuba RajaBio Minyak Kelapa Dara yang dihasilkan tanpa haba, tanpa bahan kimia, 100% minyak kelapa dara ini. Mana tahu, dengan izin Tuhan penyakit resdung saudara/saudari beransur pulih. Selagi ada daya, kita sebagai manusia perlu berikhtiar, insya-Allah Tuhan menyembuhkan.

Layari blog
Stokis RajaBio untuk mengenali RajaBio Minyak Kelapa Dara dengan lebih dekat, atau SMS (sahaja) ke 013-675 6090 atau e-mail ke stokis.raja.bio@gmail.com untuk pesanan.

Silalah tekan "Like" kalau suka, ;-) www.tips-fb.com

No comments: